Λατρεύω την εναρκτήρια σκηνή της ταινίας OUT OF AFRICA όπου εμφανίζεται το τρένο να διασχίζει την απέραντη σαβάνα της Αφρικής. Μου θυμίζει πολλές ιστορίες που διηγούνταν ο πατέρας μου και ο πεθερός μου σχετικά με την συμμετοχή τους στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στις χώρες της Ανατολικής Αφρικής, Κένυα, Τανζανία και Ουγκάντα.Αφότου οι Βρετανοί ανέλαβαν τη διοίκηση των χωρών αυτών, άρχισαν την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής για την συνδεση των πόλεων μεταξύ των τριών χωρών, το μοναδικό μέσο μεταφοράς που ήταν εφικτό εκείνη την εποχή. Πολλοί Έλληνες και Κύπριοι οι οποίοι μετανάστευσαν στην Ανατολική Αφρική στις αρχές του περασμένου αιώνα, εργάστηκαν ως εργολάβοι στην κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου. Η έναρξη των εργασιών τοποθετείται στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Εγώ γεννήθηκα στη πόλη Tabora το 1931, σιδηροδρομικό κέντρο και σταυροδρόμι προς τις πόλεις της Mwanza, Κιγκόμα και Mpanda της Δυτικής Τανζανίας. Ο πατέρας μου, μαζί με πολλούς Έλληνες και Κύπριους συμμετείχαν στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής σε αυτόν τον τομέα.
Λιγότερο από 20 χρόνια αργότερα, το Δεκέμβριο του 1949, πέταξα από την Κύπρο στην Ανατολική Αφρική μαζί με την αδελφή μου Έλλη, για να συναντήσουμε τους γονείς μας. Το αεροπλάνο απογειώθηκε από τη Λευκωσία με προορισμό την πόλη Εντέμπε στην Ουγκάντα, το μόνο κατάλληλο αεροδρόμιο τότε, για διεθνείς πτήσεις στην Ανατολική Αφρική. Το ταξίδι είχε διάρκεια τρεις μέρες, με διανυκτερεύσεις στο Κάιρο και το Χαρτούμ, διότι το μικρό ελικοφόρο αεροπλάνο είχε περιορισμένη ακτίνα πτήσης και επιπλέον πετούσε μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Φθάνοντας στο Άντεμπε της Ουγκάντας πήραμε το τρένο για το Ναϊρόμπι στην Κένυα. Το τρένο χρειάστηκε πάνω από 20 ώρες για να καλύψει την απόσταση των 500 χιλιομέτρων από Entebbe προς Ναϊρόμπι. Ένα συναρπαστικό ταξίδι μέσα από την απέραντη σαβάνα, με άγρια ζώα να περιφέρονται, να βόσκουν ή να κυνηγούν σε όλο το μήκος της μακρινής διαδρομής που για πρώτη φορά αντικρίζαμε.
Από τότε έμεινα γοητευμένος με σιδηροδρομικά ταξίδια στην Αφρική και αργότερα στην Νότιο Αμερική και Ευρώπη, διασχίζοντας με τρένο τα βουνά των Άνδεων στο Περού και τις Ελβετικές Άλπεις, από Λουγκάνο προς Ζυρίχη και Βόρεια Ευρώπη. Λυπάμαι όμως, που παρόλο ότι είχαμε την ευκαιρία, δεν ταξιδέψαμε στις δύο πιο συναρπαστικές διαδρομές τρένου στον κόσμο, ενώ ζούσαμε στον Καναδά και τη Νότια Αφρική:
1) Η διαδρομή TRANS CANADA στον Καναδά από την ακτή του Ατλαντικού στο Halifax με τελικό προορισμό το Vancouver στον Ειρηνικό ωκεανό. Μια απόσταση περίπου 6500 χλμ. με ταξίδι διαρκείας 7 με 16 ημέρες σύμφωνα με επιλεγμένο δρομολόγιο.
2) H διαδρομή BLUE TRAIN από την Πραιτόρια στο Κέιπ Τάουν στη Νότια Αφρική, απόσταση 1600 χιλιομέτρων. Το ταξίδι διαρκεί 27 ώρες και διαφημίζεται ως το πιο πολυτελές ταξίδι με τρένο στον κόσμο.
Ποιος ξέρει ... έχουμε ακόμη χρόνο για να πραγματοποιήσουμε αυτές τις διαδρομές, αν όχι και τις δύο, τουλάχιστον μία ... θα προτιμούσα το Blue Train στη Νότια Αφρική.
Εν τω μεταξύ, μπορείτε να απολαύσετε τις φωτογραφίες του τρένου που διασχίζει την αφρικανική σαβάνα, από την εναρκτήρια σκηνή της ταινίας OUT OF AFRICA καθώς και τα βίντεο στο YouTube από τα ταξίδια του τρένου στον Καναδά και τη Νότια Αφρική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου